Skip to Content

par mācību līdzekļiem

Nav klātienē
Pievienojās: 11.02.2010

Viss apkārt tik sniegaini balts...kluss...mierīgs...
Zem mūsu vecās kukažiņas (mājas) logiem sniega segu kašņā stirnu ģimene, sīļi ābelēs kā sargi uzmana apkārtni, kamēr zīlītes mielojas ar putraimiem un auzām...
Ir dienas iesākums. Mēs abi - es un mans 3.klases skolēns - mācāmies ... dabaszinības. Grāmata, darba burtnīca... Kas tajās ir no tā visa, kas mums aiz loga - klusums?... ziemas smarža?... sīļa iekliedziens?... sniega čabēšana zem tramīgas stirnas kājām?...
Var jau ierēdniecība aizbildināties, ka tās ir dabasZinības (tātad Zinātne!). Ir darba burtnīcās novērojumu un pētījumu uzdevumi. Un galu galā, visbiežāk minētais aizbildinājums ---- Skolotājs veido stundu pēc saviem ieskatiem.
Bet kāpēc jau izglītības programma un mācību grāmata neparedz DZĪVO,Mīlestības  apgaroto mācību procesu? Kāpēc viss tiek novelts uz skolotāju pleciem, laiku, varēšanu?

Mana trešklasnieka izsauciens torīt skatoties pa logu:
Re, kur īstās dabaszinības! Kāpēc vajadzīga grāmata, ja man aiz loga VISS JAU IR?!

Un man jāpiekrīt. Taču - pārbaudes darbs dabaszinībās nebūs par IZ-, vai SA-jūtām, bet gan sauss ZINĀŠANU pārbaudījums.

Konkrēts jautājums -
Vai ir problemātiski sagatavot mācību līdzekļus, kas sakņojas dabiskā cilvēka/bērna izzināt vēlmē, nesadrumslojot mācību saturu, bet apkopojot to DABAS VESELUMĀ? Tas attiecas arī uz matemātiku, valodu, mākslu...

Nav klātienē
Pievienojās: 15.02.2010
dabaszinības

Es piekrītu,jo brīvajā laikā eju uz mežu - tur ir īstas dabas zinības: visvisādas pēdas,stirnu apgrauzti zariņi,var interesanti novērot koku pārvērtības.Esmu 3.klases skolēns, bet man vairāk jāmācās no grāmatām. Jāiet dabā!

Nav klātienē
Pievienojās: 02.02.2010
Zināšanas mūsdienās ir zinātne

Taisnība ir tavā pusē. :) Piekrītu, tādā skolā dabsazinības saistās ar dabas izpēti uz papīra. Pati eju 6. klasē, un man vienreiz ir bijis pētījums ārpus klases par to, kādi dzīvnieki atrodas skolas teritorijā, ja nemaldos. Tā patiesi ir - daba aiz loga dabaszinību stundā tiek pasniegta izjauktā veidā - no kā tas viss sastāv? Mums nemāca kaut vai tik simbolisku informāciju, kāda izskatās ārstnieciskā kumelīte.
Dažkārt domāju, vai šāda mācīšanas metode ir nejauši izveidota. Un šķiet, ka manas domas vairāk sliecas uz . Diemžēl.  :-|

n/p

Tava ziņa

Lai ievadītu ziņu, vispirms ir jāienāk portālā.
johanslaimigaisStarptautiskā prenatālās izglītības konference Latvijā 17.jūnijā. Pilna ziņa kalendārā.pirms 4 gadi 20 nedēļas
johanslaimigaisAlternatīvās izglītības forums Valmierā 11. maijā Vidzemes Augstskolā. Pilna ziņa kalendārā.pirms 4 gadi 23 nedēļas
johanslaimigaisĀdažu Brīvā Valdorfa skola aicina pievienoties skolēnus 10.klasē! Zvanīt Kerolai – 29405547 Vairāk informācijas http://www.tavaskola.lv/node/711pirms 5 gadi 13 nedēļas
johanslaimigaisTālākizglītības seminārs Valdorfpedagoģija pirmsskolā 2012.gada 2. - 6.jūlijā Reģistrēšanās (Rīgā, Baltā ielā 15)pirms 5 gadi 16 nedēļas
johanslaimigaisVeidojas valdorfpedagoģijā balstīta jauna klase Valmierā. Tel. 29412690, 64233260 Ievai Zundai. Visa ziņa šeit:http://www.tavaskola.lv/node/708pirms 5 gadi 18 nedēļas
johanslaimigaisVēl iespējams pieteikt dalību un pievienoties diskusijā konferencē "Garīgo vērtību stiprināšana un vērtībizglītības aktualizācija izglītībā".pirms 5 gadi 30 nedēļas
johanslaimigaisAicinājums pievērst uzmanību Vecāku kustības aptaujai www.tautasskola.lv/pirms 5 gadi 30 nedēļas


Mūsu draugu lapas:

Tautasforums.lv

Tautasskola.lv

Saulesskola.lv

Drustu tautskola 99 Baltie Zirgi

Ikšķiles Brīvā Skola

Latvijas Humānās Pedagoģijas Asociācija

21. Gadsimta Skola

Sokrata Tautskola

Biedrība Cita Skola, NakotnesSkola.lv

Antroposofiskā kustība

Brīvā Māras Skola

Dzīvā Skola

Šobrīd klātienē ir:

Patlaban klātienē 0 users un 4 viesi.

Čats

Lai čatotu ar kādu no klātienē esošajiem lietotājiem, vispirms ir jāienāk portālā ar savu lietotājvārdu.

Apmeklējumu skaits kopš 26.11.2010

Notikumu kalendārs

P O T C P S S
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31